accdbExe

accdbExe
لینک سایر سایت‌های آموزش Access

اطلاعات تماس و ارسال نظر

شروع کار از: فروردین 1402

برای استفاده از این نرم‌افزار، مطمئن شوید که روی رایانه Microsoft Office نصب شده باشد، سپس نرم‌افزار VBA Assistant را دانلود و نصب کنید. پس از نصب افزونه با اجرای برنامه Setup.exe وارد یکی از نرم‌افزارهای Office شوید مثلا وارد Excel یا Access شوید، کلیدهای Alt+F11 را همزمان بزنید تا وارد محیط VBA یا محیط برنامه نویسی Visual Basic for Application شوید، اکنون در پنجره VBA می‌توانید زیر نوار ابزار (Toolbar)، یک نوار منوی جدید مشاهده کنید، این نوار منو در بکارگیری دستورات VBA به شما کمک شایانی خواهد کرد.


مثلا در تصویر بالا، محیط VBA در محیط Word به نمایش گذاشته شده است که
در کادر باریک قرمز رنگ منوی دستیار VBA Assistant قابل مشاهده است.
همین وضعیت برای Excel و Access و سایر اپلیکیشن های Office امکانپذیر است.


این افزونه به توسعه دهندگان نرم‌افزار حرفه ای و کاربران MS Office اجازه می‌دهد تا کد VBA را سریعتر بنویسند:
• IntelliSense حساس به متن: به شما امکان می‌دهد کدهای برنامه نویسی VBA را از یک منوی میانبر انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید از یک متغیر یا ثابت استفاده کنید یا یک متغیر جدید را اعلام کنید ، از نام‌های موجود، نامی را انتخاب کنید، مقادیر ویژگی(خصلت کنترلرها و آبجکت‌ها) را بدست آورید یا یک تابع VBA را فراخوانی کنید که مقداری از نوع مورد نیاز را برمی‌گرداند. هنگام تغییر مشخصات یک متغیر شیء توسط کدهای برنامه‌نویسی، تمام انتخاب ممکن را برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد(که باعث می شود به جای دیدن راهنما و یا به خاط آوردن جزئیات از اسامی موجود در منوی بازشوی popup به راحتی استفاده کنید). هنگامی‌که شما نیاز به تعیین یک شرط دارید، به شما امکان می‌دهد از گزینه‌هایی که یک مقدار True/False را برمی‌گردانند و نیز از پنجره شرط ساز( Condition Builder ) استفاده کنید .
• راهنمای ابزار توضیح می‌دهد که کلاس‌ها و رویه‌ها چه کاری انجام می‌دهند.
• با امتحان کردن رویه‌ها در پنجره فوری، قبل از قرار دادن آنها در ماکرو، متوجه شوید که تغییرات شما چه کاری انجام می‌دهند .
• منوی برنامه میانبری به ابزارهای پرکاربرد برای Excel ، Access و غیره می‌دهد.
• موارد شامل: Class Builder ، UserForm Builder Procedure Builder ، Loop Builder ، If / Select Builder ، Condition Builder ، String Builder ، MsgBox Builder ، InputBox Builder ، SelectionBox Builder ، Datepicker Builder BuilderC . به طور خاص برای MS Access: Recordset BuilderS (DAO و ADO) ، ایجاد کلاس برای Table و SQL VBA Builder .
• از کد اکسپلورر به‌عنوان جایگزینی برای Project Explorer استفاده کنید : پیمایش آسان به رویه‌ها، کد ارسال نظر، تورفتگی مرتب ، اضافه کردن مدیریت خطا، صادرات یک ماژول به کتابخانه قطعات کد .
• کتابخانه Code VBA را با قطعات کد و منابعی که به صورت آنلاین یافت می‌شود گسترش دهید.
• Procedure Call Builders معنی هر یک از آرگومان های رویه را ارائه می‌کند. برای هر آرگومان می‌توانید از enum ها، اشیا یا متغیرهای مناسب انتخاب کنید.
• از اتوماسیون استفاده کنید تا برنامه های Office با هم کار کنند، به عنوان مثال ایمیل های سفارشی شده (Outlook) از پایگاه داده Access . مراجع به صورت خودکار تنظیم می‌شوند.

این نرم افزار با همه Visual Basic های آفیس کار می کند و برای هر اپلیکیشن هم امکانات همان اپلیکیشن را در اختیار برنامه نویس قرار می دهد.

در زیر از آنجا که در این وب سایت در حال ارائه مطالب در زمینه اپلیکیشن اکسس هسیتم تصاوری از امکانات و منوهای این نرم افزار در محیط برنامه نویسی VBA for Access تقدیم حضور می گردد:

تصاویر منوهای افزونه VBA Assistant


البته همانطور که توضیح داده شد این افزونه فقط مجهز به منو نیست بلکه دارای پنجره های کدسازی بسیاری است که به کمک آن می توانید کدهای VBA را به راحتی تست و بررسی کرده و سپس استفاده کنید، ضمن اینکه از امکان تایپ سریع با استفاده از منوهای آبشاری بازشو، در صفحه برنامه نویسی برنامه نویس را بهرمند می سازد.

نمونه ای بک پنجره کد سازی:

در پنجره بالا در حال تست انواع گزینه های ساخت یک msgbox هستیم.