accdbExe

accdbExe
لینک سایر سایت‌های آموزش Access

اطلاعات تماس و ارسال نظر

شروع کار از: فروردین 1402

دپارتمان و مهندسان نرم افزار اکسس به دنبال آن هستند که به سمتی بروند که اکسس پایگاه داده ای باشد که در یک مرورگر وب استاندارد بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید؛ مایکروسافت بسیار تلاش کرده است که کاربرانش بتوانند از طریق نرم افزرهایی مانند Share Point و دیگر نرم افزارهای مشابه اش اینکار را عملی کنند و به زودی و طی سالهای اتی به موقعیت نائل خواهند آمد، یکی از مکانیزم های بازدارنده در این کار، این است که مایکروسافت سعی دارد از طریق سیستم عامل ویندوز تحت وب و موتور های Aspx این مسئله را حل کند و این سرورها سرورهایی گران هستند که معمولا -به خصوص در ایران - کمتر کسی به خرید و استفاده از آنها تن می دهد. اما در اکسس 2013 به بعد آن، طراحی و تغییر این وضعیت در دستور کار آفیس قرار گرفته است. داده ها و اشیاء پایگاه داده در SQL Server یا Microsoft Azure SQL Database ذخیره می شوند، بنابراین می توانید داده ها را در سازمان خود با استفاده از SharePoint داخلی به اشتراک بگذارید.

 شما می توانید یک برنامه را از یک الگو یا از ابتدا ایجاد کنید. برای ایجاد یک برنامه دسترسی سفارشی:

  1. Access 2013 یا جدیدتر را باز کنید و روی برنامه وب سفارشی کلیک کنید .

  2. نام و مکان سرور برنامه خود را وارد کنید (همچنین می توانید یک مکان سرور را از لیست مکان ها انتخاب کنید ) و روی ایجاد کلیک کنید .

نکته:  برای بررسی موقعیت سرور یا نام پایگاه داده خود، روی برگه File > Info کلیک کنید .

دکمه برنامه وب سفارشی در صفحه راه اندازی.

در مرحله بعد، به چند جدول در برنامه جدید خود نیاز دارید. می‌توانید جداول از پیش تعریف‌شده‌ای را اضافه کنید که مانند الگوها هستند، که در برخی موارد شامل جداول آماده مرتبط هستند، یا فقط با جداول خالی شروع کنید.

کادر جستجوی الگوی جدول در صفحه افزودن جداول.

برای افزودن یک جدول الگو:

 در کادر جستجو ، نوع اطلاعاتی را که قرار است ذخیره کنید، مانند وظایف یا افراد را تایپ کنید. روی دکمه جستجو کلیک کنید و یک جدول مناسب را از لیست ارائه شده انتخاب کنید.

نکته:  برای مشاهده همه گزینه‌های جدول الگو، همه را در کادر جستجو تایپ کنید .

اگر الگو دارای جداول مرتبط باشد، نماد چند جدول را خواهید دید. برای مثال، هنگامی که جدول Assets را اضافه می کنید، Access جدول مربوط به Employees را نیز اضافه می کند.

برای افزودن یک جدول خالی: روی افزودن یک جدول خالی جدیدنمادی که نشان دهنده حضور چندین جدول در قالب است، کلیک کنید .

می توانید جداول جدید اضافه شده را در قسمت سمت چپ مشاهده کنید.

کار با نماها

Access به طور خودکار برای هر جدول نماهای List و Datasheet ایجاد می کند. بسته به نوع الگوی جدولی که انتخاب می کنید، ممکن است نمای خلاصه ای را نیز مشاهده کنید که موارد را بر اساس یک فیلد خاص گروه بندی می کند. با کلیک بر روی علامت مثبت می توانید یک نما اضافه کنید.

برای ویرایش طرح نما از یک برنامه Access باز شده:

  1. یک جدول را انتخاب کنید.

  2. یک نما را انتخاب کنید.

  3. روی دکمه تنظیمات/عملکردها کلیک کنید و اقدامی را که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید.

    نماهای موجود برای یک برنامه Access

    توجه:  حذف نماها (یا کنترل‌های روی نماها) داده‌های اساسی را حذف نمی‌کند.

افزودن داده ها

برای وارد کردن یا تغییر داده‌ها در جداول، در برگه صفحه اصلی ، روی Open in Browser کلیک کنید . جدول و نمای مورد نظر برای استفاده را انتخاب کنید، سپس از دکمه های نوار عمل برای افزودن، ویرایش و حذف موارد استفاده کنید. همچنین می توانید داده ها را از یک منبع خارجی مانند پایگاه داده دسکتاپ Access، یک فایل Microsoft Excel، یک منبع ODBC، یک فایل متنی یا یک لیست شیرپوینت وارد کنید. داده ها به عنوان یک جدول جدید اضافه خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر وارد کردن داده از پایگاه داده Access به برنامه وب اکسس را ببینید .

انتخاب منبع داده: Access;  برتری داشتن؛  داده های SQL Server/ODBC.  متن/CSV؛  لیست شیرپوینت

توجه:  اگر پایگاه داده وب Access 2010 دارید، می توانید آن را در Access 2013 یا جدیدتر ویرایش کنید، اما نمی توانید آن را به یک برنامه وب اکسس به روز کنید. در عوض، یک برنامه وب سفارشی جدید ایجاد کنید و جداول را از پایگاه داده وب Access 2010 وارد کنید. نماهای پیش فرض به صورت خودکار ایجاد می شوند و می توانید نماهای سفارشی خود را اضافه کنید.

در حال ذخیره برنامه شما

با کلیک بر روی Save در نوار ابزار دسترسی سریع، تغییرات شما در سرور شیرپوینت آپلود می شود، بنابراین هیچ مرحله دیگری برای "انتشار" وجود ندارد.

برای تهیه نسخه پشتیبان یا جابجایی برنامه خود، با کلیک روی File > Save As > Save as New App، آن را به عنوان بسته برنامه شیرپوینت ذخیره کنید عنوانی را وارد کنید و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید فقط طراحی برنامه خود را ذخیره کنید یا می‌خواهید داده‌ها را در بسته قرار دهید.

برای گزینه های بیشتر در مورد ذخیره برنامه خود، به ایجاد بسته برنامه Access در سایت Microsoft مراجعه کنید .

برای مروری سریع بر گزینه‌های بیشتر با برنامه‌های Access، به چه چیزی در Access 2013 جدید است در سایت Microsoft مراجعه کنید .

نحوه ایجاد یک برنامه وب با استفاده از مایکروسافت اکسس

توسعه دهندگان باید برنامه های کاربردی پایگاه داده ای بسازند که پایگاه داده های دسکتاپ مایکروسافت را به برنامه های کاربردی مبتنی بر وب تبدیل کنند. یک راه حل به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های وب MS Access را بسازند که روی هر دستگاه تلفن همراه کار می کنند. از آنجایی که نرم افزارهای مایکروسافت 365 و آفیس 365 شامل MS Access به صورت رایگان هستند، برای بسیاری از مشاغل در دنیا حیاتی هستند. توسعه دهندگان به دنبال راه حل های جدیدی برای ساخت برنامه های مایکروسافت اکسس مبتنی بر وب هستند که می توانند برنامه های قدیمی خود را به مرورگرهای وب ببرند.

اکنون داستان موفقیت یک توسعه دهنده در مورد ساخت یک برنامه وب سفارشی MS Access را بخوانید.

چالش های پیرامون برنامه های کاربردی وب مایکروسافت

آرتور فولر(ArtfulOne) یک برنامه نویس مایکروسافت اکسس است. او در وبلاگ‌اش به طور مرتب تجربیات خود را با مدیریت پایگاه داده، پایگاه‌های داده دسکتاپ و سایر منابع داده شرح می‌دهد. او در مورد چالش های اخیر خود در وبلاگ‌اش نوشته: از آنجایی که مایکروسافت در ارائه قابلیت‌های جدید شکست خورده است، توسعه‌دهندگان با چالش‌هایی مواجه هستند که پایگاه‌های داده قدیمی را به صورت آنلاین برای وب و تلفن‌های هوشمند به‌کار می‌برند. 

آرتور ناراحتی خود را از ساخت برنامه های کاربردی وب برای پایگاه داده های مایکروسافت اکسس در وبلاگ خود، " معضل توسعه دهنده دسترسی " توضیح می دهد:

توسعه دهندگان اکسس با یک معضل مواجه بودند (و هستند): به نظر می رسد هیچ آینده ای در توسعه ادامه دسترسی وجود ندارد.

  1. به نظر می رسد مایکروسافت این انجمن را رها کرده است.
  2. جایگزین ارائه شده توسط مایکروسافت، ویژوال استودیو، از نظر استاندارد، بزرگ و پیچیده است (شاید به اندازه جاوا بزرگ و پیچیده و سخت نباشد، اما این داستان دیگری است). حتی با آموزش حرفه‌ای و سال‌ها تجربه، یک توسعه‌دهنده شانس چندانی برای بهره‌وری واقعی (مثلاً قادر به صدور صورت‌حساب برای ساعت‌های کار) در کمتر از یک یا دو سال ندارد.
  3. جهان به سرعت از برنامه های دسکتاپ دورتر و به برنامه های مبتنی بر وب، نزدیکتر می شود.
  4. اکنون توسعه‌دهنده با مشکل توسعه اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر فناوری‌های جدید مواجه هستند.»

نحوه ایجاد یک اپلیکیشن وب اکسس

آرتور همچنان توضیح می دهد که چگونه درباره راه حل های وب را تحقیق و آزمایش کرده است. او در مقاله خود توضیح می دهد که چرا نرم افزار «آلفا» را برای توسعه سریع برنامه های وب انتخاب کرده است. او از پلتفرم توسعه وب و اپلیکیشن موبایل آلفا برای تبدیل پایگاه داده های دسکتاپ قدیمی Microsoft Access به پایگاه داده وب استفاده می کند. سخت ترین بخش های توسعه و اجرای برنامه های وب شما را سرعت می بخشد.

او نوشته:

"در یک کلام، من آلفا را دوست دارم. به هر خواسته ای که در حال حاضر از یک محصول توسعه می دهم پاسخ می دهد:

1.    RAD - در پیک. شما می توانید کارهای مهمی را در Alpha Five سریعتر از هر محیط توسعه دیگری که من می شناسم انجام دهید.

2.    زبان برنامه نویسی – Alpha Five بر روی XBasic ساخته شده است، یک زبان برنامه نویسی جامد که اتفاقاً چند پلتفرمی نیز می باشد. نقاط برتر و قوت آن عبارتند از:

آ.   دوستانه - XBasic بسیار شبیه VBA است، اما قدرتمندتر و مختصرتر است. توسعه دهندگان دسترسی تقریباً بلافاصله احساس راحتی می کنند. البته تفاوت‌هایی وجود دارد، مانند نام‌های کمی متفاوت برای رویدادها و ویژگی‌ها، اما اینها به راحتی قابل کنترل هستند.

ب   کلاس‌ها – XBasic کلاس‌های واقعی را بر خلاف پیاده‌سازی پیچیده، نامرغوب و نیمه کاره در Access پیاده‌سازی می‌کند.

ج   ویزادها و جن - آلفای نگارش5، شامل ویزاردها متعددی است که توسعه دهنده را از طریق وظایف مختلف مورد نیاز برای ساخت برنامه هایش راهنمایی می کند. Genies مولد کدهایی هستند که می توانند تکه های کامل یک برنامه را به صورت خودکار و بر اساس ساختار پایگاه داده بسازند.

3.    اتصالات پایگاه داده – آلفا پنج، فرمت پایگاه داده بومی خود را دارد اما اتصالات آسانی را با پایگاه داده های Access فراهم می کند. همچنین اتصالات ODBC را به هر پایگاه داده جدی ارائه می دهد، و یکی دو مورد که ممکن است نام آنها را نشنیده باشید.

4.    فرآیند توسعه وب – توسعه اپلیکیشن وب جایی است که Alpha Five واقعا می درخشد . صادقانه بگویم، درهای Access را منفجر می کند (بدون ذکر پلتفرم های متعدد دیگر). در ابتدای پروژه (یا هر زمان در طول توسعه)، توسعه‌دهنده می‌تواند انتخاب کند که آیا این پروژه برای دسکتاپ یا وب باشد. این انتخاب بر جعبه ابزار و ابزارهایی که ارائه می دهد تأثیر می گذارد.

5.    آموزش - در این دسته، Alpha Five درهای Access را باز می کند . در حالی که مایکروسافت برخی از برنامه های کاربردی را ارائه می دهد، احتمالاً پیشرفته ترین آنها یک برنامه ساده Time and Billing است. آلفا پنج از نظر کمیت و کیفیت بسیار فراتر می رود. قالب های برنامه وب آن به صورت حرفه ای طراحی و کدگذاری شده اند.

6.    عملکرد - من آلفا پنج را در برابر Access در چندین زمینه آزمایش کرده ام که این موارد شامل بومی/بومی، انتهای پشتی و اتصالات به SQL Server و MySQL است. در هر صورت، آلفا فایو بسیار بهتر از Access عمل می کند.

7.    زمان اجرا - این یک نگرانی مهم برای توسعه دهندگان Access است. مایکروسافت شامل یک بسته Runtime رایگان است که به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد یک برنامه کاربردی ایجاد کند و سپس آن را گسترش دهد. ... آلفا به جای Runtime یک Application Server ارائه می دهد که با هزینه ای ناچیز در نرم افزار گنجانده شده است. سپس توسعه‌دهنده Alpha حق دارد برنامه‌های Alpha Five را بین تعداد نامحدودی از مشتریان توزیع کند.

8.    انجمن - توسعه دهندگان دسترسی می دانند که جامعه توسعه دهندگان یک جزء حیاتی در توسعه موفقیت آمیز است. اکسس از چندین انجمن لذت می برد که توسعه دهندگان می توانند در صورت داشتن مشکلات توسعه به آنها مراجعه کنند. وب سایت آلفا نیز چنین جامعه ای را فراهم می کند." 

ساخت اپلیکیشن های وب مایکروسافت را به صورت رایگان امتحان کنید

Microsoft Access راه‌حل‌های تجاری کم‌ کد ایده‌آل را برای ساخت برنامه‌های وب ارائه می‌دهد . Alpha Anywhere Community Edition به هر توسعه‌دهنده‌ای که نیاز به ساخت یک برنامه وب، برنامه تلفن همراه یا می‌خواهد ایده‌های جدید برنامه وب را نمونه‌سازی کند، دسترسی کامل و باز را امکان‌پذیر می‌کند. از آنجایی که راه‌حل کم‌کد است، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون نیاز به نوشتن کد، توسعه برنامه وب را سرعت بخشند . به قدری گسترده که انگار یک اپلیکیشن بومی ساخته اند. برنامه های وب Microsoft Access را با برنامه ساز رایگان ما بسازید .