accdbExe

accdbExe
لینک سایر سایت‌های آموزش Access

اطلاعات تماس و ارسال نظر

شروع کار از: فروردین 1402

ارائه کدفعالسازی به مشتریان

اگر می‌خواهید مشتریان و کاربران نرم‌افزار شما قبل از استفاده از نرم‌افزار شما در رایانه خودشان، با شما حتما هماهنگ کنند و از شما کد فعالسازی بگیرند، می‌توانید از این بخش نرم‌افزار accdbExe استفاده کنید، این بخش به کاربر نرم‌افزار شما کدی یکتا که فقط مربوط به رایانۀ خودش است ارائه می‌کند، کاربر نرم‌افزار شما باید، کد یکتای CPU را به شما به عنوان تولید کننده بدهد و از شما بر اساس کد سخت‌افزاری خودش کدفعالسازی یکتایی دریافت کند که کد مزبور فقط منجر به اجرای نرم‌افزار در رایانه خودش خواهد شد و در هیچ رایانه دیگری کد فعالسازی به اجرای نرم‌افزار نمی‌انجامد.

اینکار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون نرم‌افزار به هیچ وجه قابلیت اجرایی نخواهد داشت تا وقتی که کد فعالسازی با کاربر تبادل شود؛ اما برای مواردی که امنیت بیشتری طلب می‌کنند کاملا جواب می‌دهد. مانند نرم‌افزارهای ارزشیابی فردی کارکنان ویژه بازرسان و ...، تا وقتی که کد فعالسازی درست به فایل اجرایی EXE داده نشود حتی فایل دیتابیس حاوی کد Extract نخواهد شد.

برای اینکار در پنجره اصلی نرم‌افزار accdbExe، گزینۀ «فایل در صورتی اجرا شود که کد فعالسازی درست به آن داده شود» را تیکدار کنید.

کد فعالسازی بر اساس شماره سریال CPU کاربر نرم‌افزار، و شماره سریال CPU تولید کننده(کامپیوتر شما)، تولید می‌شود، اما از آنجا که ممکن است پروژه‌های مختلفی را تولید کرده باشید و نخواهید برخی از کدهای فعالسازی مربوط به برخی پروژه‌ها برای سایر پروژه‌ها کار کند برای هر پروژه باید یک کلید Key مجزا تولید کنید، چون Key دو پروژه متفاوت می‌شود، کد فعالسازی دو پروژه حتی اگر بر روی یک کامپیوتر باشد متفاوت خواهد بود.

کلید باید حتما شامل همه اعداد و همه حروف لاتین به حالت بزرگ باشد، برای تغییر کلید Key روی دکمه Key کلیک کنید و از پنجره Change Key Base استفاده کنید.

 دکمه تصادفی منجر به تولید یک کد کلید تصادفی شامل همه حروف و اعداد می‌شود. کد کلید در فایل پروژه ذخیره می‌شود، ولی شما حتما آن‌را در جایی یادداشت کنید.

در صورت فراموشی کلید نرم‌افزار در هیچ کامپیوتر فعال نخواهد شد.

روش کار به این صورت است:

  • ابتدا فایل EXE را تولید کنید.

  • فایل EXE به کامپیوتر کاربر انتقال یابد.

  • فایل EXE در کامپیوتر کاربر اجرا شود؛ هنگام اجرا نرم‌افزار فقط یک شماره سریال اعلام می‌کند و منتظر دریافت کد فعالسازی می‌ماند.

  • کد سخت افزاری را به رایانه تولید کننده منتقل کرده و در محل مربوطه Paste کنید.

  • دقت کنید کلیدKey کنونی که در حال تولید کد فعالسازی هستید با کلیدKey که هنگام تولید فایل EXE در محل مربوطه قرار داشت یکسان باشد.

  • روی دکمه «صدور کد فعالسازی برای مشتری» کلیک کنید تا کد فعالسازی ویژه کاربر تولید شود.

  • کدفعالسازی را به کاربر نرم‌افزار ارائه کنید،

  • کاربر کدفعالسازی دریافت شده را در محل درج کد فعالسازی Paste ‌کند تا نرم‌افزار در کامپیوتر کاربر اجرا شود.

  • امکان ذخیره کد فعالسازی در رایانه کاربر وجود دارد تا هر بار موقع اجرای نرم‌افزار کدفعالسازی مطالبه نشود.

تولید کدفعالسازی آنلاین
چنانچه تمایل داشته باشید کدفعالسازی آنلاین برای مشتریان خود تولید کنید، این‌کار امکانپذیر است.

اگر در پنجره اصلی نرم‌افزار accdbExe، گزینۀ «فایل در صورتی اجرا شود که کد فعالسازی درست به آن داده شود» را تیکدار کنید؛ هنگام تولید فایل EXE در صورتیکه دو فایل activation.htm (یا activation.html) و script.js وجود نداشته باشند، این دو فایل به صورت خودکار بوجود می‌آیند.
اگر کنار فایل EXE تولید شدۀ خودتان فایلی به نام activation.htm یا activation.html، داشته باشید شکل پنجره دریافت کد فعالسازی به شکل زیر تغییر خواهد کرد.

امکان تغییر محتوای فایل  activation.htm، توسط برنامه نویس وجود دارد، می‌توانید محتوا و لینک دریافت کد فعالسازی را در فایل مزبور تغییر دهید:

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
</head>
<script src="script.js" defer></script>
<body bgcolor="#FFFFCC">
<p align="justify" dir="rtl"><font face="Tahoma" size="2"><span lang="fa">برای دریافت کد فعالسازی به این آدرس مراجعه فرمائید:</span></font></p>
<a id="sn" target="_blank" href="http://accdbexe.tavafi.ir/ac-demo?sample=6">
<font size="2">http://accdbexe.tavafi.ir/ac-demo</font></a></font></p>

هنگام نمایش کد در پنجره بر اساس فایل script.jsکه هنگام تولید فایل EXE، کنار فایل EXE  بوجود می‌آید، به لینک شماره سریال سخت افزاری کامپیوتر کاربر نرم‌افزار اضافه می‌شود.

http://accdbexe.tavafi.ir/ac-demo?sample=6&sn=128E

مثلا در لینک بالا شماره سریال برابر با 128E شده است، وقتی کاربر روی لینک دریافت کد فعالسازی کلیک می‌کند به صفحه تولید آنلاین کد فعالسازی متصل می‌شود، صدور کد فعالسازی می‌تواند منوط به اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی و پرداخت وجه باشد، پس از پرداخت وجه کد فعالسازی به صورت آنلاین تولید شده و در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

در تولید کد فعالسازی موارد زیر به عنوان المانهای تعیین کننده کد فعالسازی در فرمول کد فعالسازی شرکت دارند:

1- شماره سریال سخت افزاری کامپیوتر کاربر نرم‌افزار

2- شماره سریال سخت افزاری کامپیوتر کاربر تولید کننده فایل EXE (کامپیوتر برنامه‌نویس)

3- کلید(Key ) کد فعالسازی

از آنجا که ممکن است پروژه‌های مختلفی را تولید کرده باشید و نخواهید برخی از کدهای فعالسازی مربوط به برخی پروژه‌ها برای سایر پروژه‌ها کار کند برای هر پروژه باید یک کلید Key مجزا تولید کنید، چون Key دو پروژه متفاوت می‌شود، کدفعالسازی دو پروژه حتی اگر بر روی یک کامپیوتر باشد متفاوت خواهد بود.