accdbExe

accdbExe
لینک سایر سایت‌های آموزش Access

اطلاعات تماس و ارسال نظر

شروع کار از: فروردین 1402

ارسال پارامتر Command به بخش VBA

تابعی در VBA ی بخش برنامه نویسی Access وجود دارد که به ()Command، معروف است، این تابع می‌تواند پارامترهای ورود به Access را هنگام فراخوانی از خط فرمان (Command Line)، دریافت کرده و از آن استفاده کند.

نرم‌افزار accdbExe این امکان را دارد که یکی از عبارت‌های زیر را برای بخش VBA اکسس ارسال کند، این بخش می‌تواند یا استفاده کاربردی داشته باشد و یا به عنوان ابزاری برای افزایش امینت از آن استفاده کرد، مثلا شما می‌توانید از عبارتی استفاده کنید و سپس در VBA بررسی کنید که آیا عبارت به VBA وارد شده است یا خیر در این صورت می‌توانید مطمئن شوید که به احتمالا قوی فایل VBA-DB توسط فایل EXE تولید شده توسط خودتان صدا زده شده است، برای اینکار باید از گزینه متن سفارشی، استفاده کنید.

 

پارامترهای وارد شده به فایل اجرایی: یعنی مثلا اگر فایل EXE نهایی شما به نام Software.exe باشد، و شما Shortcutی برای آن ایجاد کرده باشید و به آن پارامتر یا آرگومانی بدهید، عین عبارت پارامتر به Access توسط نرم‌افزار accdbExe انتقال پیدا خواهد کرد.

مثلا:

Software.exe runme

عبارت برگشتی از تابع ()Command، در محیط VBA، عبارت جمله ای runme خواهد بود.

از این بخش وقتی می‌توان استفاده کرد که بخواهید عملکردهای متفاوتی هنگام شروع برنامه خودتان با درخواست کاربر داشته باشید.

 

شماره سریال سخت افزاری سیستم: اگر به بخش «ارائه کد فعالسازی به مشتریان» دقت داشته باشید، این بخش بر اساس کد یکتای سخت‌افزاری CPU کامپیوتر کاربر کار می‌کند، این کد را می‌توانید به عنوان آرگومان به Accesss منتقل کنید، در چنین شرایطی عبارت برگشتی از تابع ()Command، در محیط VBA، عبارت جمله‌ای شماره سریال CPU کامپیوتر کاربر خواهد بود.

توسط این گزینه می‌توانید به فایل اجرایی (EXE)، تولید شده اطلاع دهید تا شماره سریال سخت افزاری CPU کامپیوتر کاربر را به VBA  ارسال کند سپس می‌توانید از این شماره سریال سخت افزاری برای صدور و تائید کد فعالسازی خودتان در نرم‌افزارتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید بخش دموی نرم‌افزار خودتان را بر اساس همین شماره سریال فعال یا غیر فعال کنید.

 

مسیر فایل‌های موقت: یعنی مثلا اگر در بخش ضمیمه کردن فایل دیتابیس به برنامه اجرایی (EXE)، مسیر فایل‌های موقت ویندوز را  تعیین کرده باشید به این ترتیب می‌توانید همین مسیر را برای Access ارسال کنید تا در داخل بخش VBA بتوانید از محیطی  که در نظر دارید سایر فایل‌های پروژه را مدیریت کنید استفاده بهتری ببرید. در چنین شرایطی عبارت برگشتی از تابع ()Command، در محیط VBA، عبارت جمله ای مسیر فایل‌های موقت ویندوز خواهد بود.

 

مسیر فایل اجرایی: یعنی مثلا اگر در بخش ضمیمه کردن فایل دیتابیس به برنامه اجرایی (EXE)، مسیری که فایل اجرایی EXE در کامپیوتر کاربر قرار دارد را  تعیین کرده باشید به این ترتیب می‌توانید همین مسیر را برای Access ارسال کنید تا در داخل بخش VBA بتوانید از محیطی  که در نظر دارید سایر فایل‌های پروژه را مدیریت کنید استفاده بهتری ببرید. در چنین شرایطی عبارت برگشتی از تابع ()Command، در محیط VBA، عبارت جمله ای مسیری که فایل اجرایی EXE در کامپیوتر کاربر قرار دارد خواهد بود.

 

متن سفارشی: برای افزایش امنیت می‌توانید حتی از یک عبارت ویژه مانند Secret@16 استفاده کنید تا از اجرای موفقیت‌آمیز برنامه خود توسط رویه‌ای که تعیین کرده‌اید مطمئن شوید. در چنین شرایطی عبارت برگشتی از تابع ()Command، در محیط VBA، عبارت جمله ای Secret@16 خواهد بود.