accdbExe

accdbExe
لینک سایر سایت‌های آموزش Access

اطلاعات تماس و ارسال نظر

شروع کار از: فروردین 1402

برای دستیابی به فهرست بالاتر از این بخش به این لینک  مراجعه فرمائید.

گروه‌بندی و جمع‌بندی
هنگامی که حجم اطلاعات بانک اطلاعاتی زیاد می شود تحلیل کلی آنها به شدت مشکل ‎می شود. اکسس برای کمک به ‎حل این مشکل روشهای مختلفی برای گروه بندی و جمع بندی فراهم کرده است تا تحلیل و درک داده ها ساده تر شود. توابع تجمعی کمک می کنند تا بر روی داده های مختلف در گروه ها عملیات مشخصی انجام شود . به طور مثال تابع تجمعی Count می تواند تعداد افراد یک گروه را بشمارد . پس اگر شما گروهی داشته باشید که ویژگی خاصی آنها را در این گره قرار داده با این تابع می تواند تعداد رکوردهای این گروه را همانطور که در بخشهای ‎قبل‏ دیدیم ما می توانیم پرس جو ها را نیز جمع بندی کنیم . تهیه گزارش از این پرس و جو ها هم برای داشتن اطلاعات تحلیلی می تواند مفید باشد.

‎: Pivot table‏ نمای پویایی از یک جدول یا پرس جو است و زمانی که می خواهید داده را بدون ایجاد گزارش یا پرس جو جمع بندی کنید کاربرد دارد .
‎Pivot chart‏ : شبیه به یک ‎pivot table‏ است با این تفاوت که داده ها را به شکل گرافیکی و با چارت ‎Giles‏ می دهد.
با استفاده از ‎pivot table‏ عملا شما می توانید به شکلی فیلتر داده ها را انجام دهید .
گروه‌بندی نتایج گزارش
در بخش کار با گزارش ها اگر ‎report wizard‏ برای ایجاد گزارش استفاده شود به سادگی می توانیم گروه بندی های دلخواه را ایجاد کنیم و ‎ در نمای ‎layout  یا ‎design‏ گروه بندی ها را تنظیم یا تغییر دهیم. اگر گروه بندی را را در نمای Design مرتب کنید , فیلد گروه بندی به طور خودکار به سربرگ گروه ایجاد شده جدید منتقل ‎go‏ شود ولی اگر گروه بندی را در ‎Design sles‏ مرتب نمایید ‎Led‏ باید خودتان به طور دستی فیلد در جای مناسب بچسبانید.


آشنایی و خودآموزی و کار با نرم‌افزار Access

دانلود فایل نمونه
دانلود فایل اصلی(166 صفحه)