accdbExe

accdbExe
لینک سایر سایت‌های آموزش Access

اطلاعات تماس و ارسال نظر

شروع کار از: فروردین 1402

به نظر بنده، برنامه‌نویسی و مدیریت اشیاء در Access به دو بخش تقسیم می شود:

چون که خود Access برای ورود به این دو مورد هم آیکن‌های متفاوتی را در بخش Ribon های خودش قرار داده، و هم پنجره‌های مجزا برای این دو نوع محیط برنامه‌نویسی در Access وجود دارد، به همین منظور با کمی توضیحات کوتاه پیرامون این دو موضوع - هر کدام از این موضوعات را به صورت کاملا مجزا مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

مایکرو سافت برای Macro ها به عبارت Macro Wizard در این صفحه توضیحاتی داده است:

https://support.microsoft.com/en-us/office/create-a-user-interface-ui-macro-12590d3b-b326-4207-bfe5-19234f53f08b

و از آخرین لینک موجود در همین صفحه( با عنوان Convert a macro to VBA code ) می توان فهمید، که دستوراتی را که Macro Wizard تولید می کند را می توان به VBA تبدیل کرد. در واقع Macro Wizard یا همان ماکرو(Macro)، بخش کوچکتری از VBA است که به صورت Wizard در اختیار کاربر قرار گرفته است. برخی از دستورات پرکاربرد برنامه نویسی یا (Automasion) در لیست دستوراتی که می توان از آنها در استفاده کرد قرار داده شده است - و نه همه دستورات - اما همین مقدار هم برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت بسیار کارا است.


از دید یک برنامه نویس تجاری که قصد دارد از برنامه نویسی خود کسب درآمد نماید. بخش دوم پر کاربردتر و موثرتر به نظر خواهد رسید- چون کامل است. در مقابل برنامه‌نویسی که قصد تولید نرم افزار برای فروش ندارد، و می خواهد Solutionی داشته باشد که مشکلات فعلی موجود در مجموعه (شرکت، فروشگاه، بانک و ... ) را سریع حل کند بخش اول یعنی Macro ها خیلی خوب و سریع به نظر می رسد- هر چند برای انجام موضوعات جدی تر باید حتما به Module ها وارد شود.

بخش اول ماکروها (Macro wizard)

بخش دوم ماژول‌ها (برنامه نویسی VBA)